Donderdag 22 november - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu Donderdag 22 november - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu

Donderdag 22 november

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

22 November 2012 | China, Sjanghai

Zo daar ben ik weer!


nog steeds super leuk om de reacties te lezen, ik heb niet zoveel tijd maar probeer toch af en toe te gluren :D

om nog even het verhaal van gisteren af te maken:

we gingen naar het dumplings maken wat super leuk (en lekker!) was. daarna hadden we de meeting met de homestayers. Dit was best wel grappig aangezien ik dus mijn homestayer niet kon vinden( en zij mij ook niet). wat bleek, ik had die dag mijn haar in een knot gehad en daarom was mijn haar een enorme krullenbos, tja die had ik (toen) niet meer.

Maar ze heet Vicky en heeft een heleboel plannen voor dit weekend! Ik moet wel zeggen dat ik er een stuk minder tegenop kijk. daarna zijn we naar bed gegaan omdat we vandaag weer vroeg op moesten (zoals gewoonlijk).

Na het onbijt zijn we met de campusbus eerst naar een traditional medicine ziekenhuis geweest. Dit blijft bizar aangezien ze hier dus alle kwaaltjes met kruiden, massage en accupuntuur oplossen. we keken mee bij 2 patienten die accupuntuur moesten hebben (brrr... toen zij piepte van de pijn voelde ik het ook :S) en daarna hadden ze massage ( wat verdacht veel leek op mijn marteling afgelopen vrijdag). Toen gingen we naar de herbs afdeling. Dit was wel super leuk om te zien en het rook er ook zo lekker. het was een soort apotheek/supermarktje en dan met alleen maar kruiden.

Hierna gingen we naar een community hospital.
Deze was in vergelijking met het Shanghai Childeren Medical Centre en het Renji hospital echt stukke schoner en beter onderhouden (geen schimmelplekken enz.). We kregen een goed uitleg en vonden toch dat ze hier en daar al veel op nederland leken. voorbeeld: ze hebben nu een speciale pas die ze in een machine moeten doen waar de gegevens van de patient op staan. dit is belangrijk voor als ze in het ziekenhuis zijn om af te geven ( medicijnen info staat er op en persoongegevens, ziektes, behandelingen). dit hebben wij gelukkig al een aantal jaar maar daar is het helemaal nieuw!

Toen we terug waren moesten we ons gaan verkleden in super netjes (oh help!). we gingen namelijk naar de english speech contest en dit is een belangrijke wedstrijd voor de chinezen die volgend jaar naar nederland willen komen. ook deden we vanavond onze 'holland' presentatie! Dit was super leuk (ik was wel super nerveus!)! ik had het over het eten in nederland en het snoepgoed. we hebben de zaal ook nog wat nederlands geleerd en we sloten af met het volkslied (iedereen ging staan!).

Daarna hebben we nog een klein presentje gekregen en zijn we nu weer terug op de kamer.

Morgen hebben we de zogenaamde graduation ceremony, dit is gewoon de sluitingsceremony en zal dus heel officieel zijn voor ons!

dus weer netjes en weer die *scheldwoord* panty aan (z'on pest aan dat ding!)


nou dat was het weer voor vandaag!

groetjes Tara

  • 22 November 2012 - 15:46

    Willie Bijkerk:

    Hoi Tara
    Wat super leuk om jou verhalen te lezen ,lijkt me echt geweldig om allemaal zo mee te maken.
    Ik wens je nog een hele fijne periode toe.
    Groetjes Willie (buba)

  • 22 November 2012 - 16:39

    Fieneke Stok:

    Ha Tara,
    Wat heb jij een geweldige tijd daar in China. Het is gezellig om je belevenissen zo te volgen.
    De techniek staat voor niets. Leuk hoor het thuisfront kan alles heel recent volgen.
    Dat maakt de afstand een stuk kleiner.
    Ik wens je nog een onvergetelijke tijd maak er iets fijns van.
    De tijd vliegt dus GENIET!!!
    Tot gauw in Rotterdam. Je mist mn salmiak snoepjes toch zeker wel daar???? HaHa.
    Groetjes Fieneke Stok.

  • 23 November 2012 - 07:59

    Wil Van Gent:

    Hoi Tara
    Jullie hebben maar drukken dagen daar.
    Nu is nog maar 1 week en dan ben je weer hier.
    Meid wat gaat dat toch snel.
    Geniet nog van je laatste week en tot gauw.
    Groetjes Wil xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tara

Student : laboratoriumtechniek biotechnologie Houd van : reizen, winkelen, eten!

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 10894

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 01 December 2012

Het land van de rijzende zon

Landen bezocht: