laaste 2 stage dagen en laatste schooldag! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu laaste 2 stage dagen en laatste schooldag! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu

laaste 2 stage dagen en laatste schooldag!

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

21 November 2012 | China, Sjanghai

Ni hao allemaal!

De afgelopen dagen waren erg druk dus ik kon er niks opzetten.

Maandag 19 november

Maandag zat ik bij de Cytologie afdeling en werd bij de research afdeling geplaatst ( ik had er zin in!). eenmaal daar viel het vies tegen. ik mocht alleen maar van een afstandje kijken en toen er een nieuw apparaat kwam werd er 1,5 achter elkaar Chinees gesproken (ik stond er bij) en daar kon ik natuurlijk niks van verstaan. Toen heb ik maar een smoesje gebruikt om achter de computer te komen want nog een uur een beetje erbij hangen ging ik niet trekken. Na de lunch mocht ik meekijken bij een cellijnpassage (niet dat ik dat nooit eerder zelf gedaan had ofzo) en heb ik een beetje met studenten kunnen kletsen. Ik was echt blij dat deze dag eindelijk over was! s'avonds zijn we lekker op de campus gebleven en heb ik er voor gekozen om niet zo laat naar bed te gaan.

Dinsdag 20 november

Gisteren was mijn laatste stagedag. Ik heb de hele dag bij de bloedbank gezeten en heb het reuze naar mijn zin gehad. Het begon met een rondleiding, toen kon ik wat aantekeningen en foto's maken en toen dat klaar was kwam het hoofd van de afdeling binnen. Deze man heeft mij zoveel gevraagd over Nederland en wat ik van China vond dat ik op een gegeven moment dacht dat hij Nederland nu toch wel door en door zou moeten kennen. Mijn vrouwelijke begeleidster was een top wijf en was vorig jaar naar Nederland geweest en vond met name de kokkenhof (keukenhof maar zo sprak zij het uit! haha) erg leuk! Om 2 uur ben ik weggegaan met de toestemming om even langs elke begeleider te mogen en hem of haar een cadeautje aan te bieden. Om 10 over half 3 stond ik buiten op de anderen te wachten want we gingen met de metro naar people square om daar naar Nanjing Road te gaan ( yess!! shoppen!!) toen we daar aankwamen was het al snel duidelijk dat Marijke niet wilde dat we gingen shoppen (*scheldwoord*) maar dat we er alleen maar langs gingen lopen omdat ze nog een keer naar de skyline wilde kijken (hebben we gelukkig overdag pas een stuk of 3-4 bekeken). Daarna zijn we gaan eten om vervolgens de skyline boat by night te nemen. Dit was wel heel erg mooi ( maar ik was ook heel erg misselijk!) en bijzonder om te zien. Maar waarom, WAAROM draaien ze op z'on boot als het s'avonds is langs z'on mooie skyline van die super deprimerende liedjes! Dat was echt verschrikkelijk, je zou bijna spontaan in een hoekje gaan zitten huilen (zulke liedjes waren het ook echt gewoon!). Na de mooie (maar depressive) boottocht zijn we met de taxi naar de campus gegaan en heb ik na heerlijk warm te hebben gedouched me bedje (blok beton, nog steeds...) opgezocht!

Woensdag 21 november

Vandaag was ik voor de verandering in plaats van bijna een half uur te laat, een half uur te vroeg opgestaan ( waarom.... T-T). Om 7 uur hadden we ontbijt en om 8 uur hadden we de eerste les : spoken chinees. Alleen was er vandaag weinig spoken, maar ging ze het hebben over accupuntuur (brrr...naalden), Chinese festivals en de officieele Chinese kledij door de eeuwen heen( dat was wel heel leuk). De accupuntuur was bizar, eng en een kom-niet-in-me-buurt-want-ik-sla-je 30 minuten. ze liet allemaal verschillende lengtes en instrumenten van naalden zien. vervolgens wilde ze iemand om de accupuntuur op voor te doen ( ik never ever om de dooie dood niet!). Toen ze Alex had gekozen stopte ze er 1 in het gebied van de elleboog en 1 tussen de duim en wijsvinger (volgens hem deed die laaste wel pijn). nadat alle naalden weer uit mijn buurt waren lied ze alle festivals zien en vertelde ze er wat over. hetzelde geldt voor de kledij. Na deze les hadden we Traditional Chinese Medicine. Dit vak is voor mij net iets te saai. Het ging allemaal over Yin en Yang. Opzich wel leuk, maar niet 1,5 uur lang en maar blijven herhalen. na deze les hadden we lunchpauze (noodles!!!!) en zijn we daarna naar Chinese herbs geweest. Dit was hetzelfde langdradige verhaal als vorige week alleen kregen we nu ook eindelijk wat kruiden te zien, te proeven en te ruiken. Dat was wel erg leuk om te doen. Na deze les waren we klaar met school voor vandaag en waren we net bezig met het oefenenen van de Nederlands presentatie die we vrijdag moeten doen. Vanavond ga ik eindelijk mijn homestayer ontmoeten (iedereen eigenlijk) want we gaan vanavond met z'n allen (nederlandse studenten en elke Chinees die iemand dit weekend onder de pannen neemt) dumplings maken! Ik heb er erg veel zin in en ben toch wel benieuwd met wie ik mee moet zaterdag!

Nou dat was het weer voor nu, maar ik laat gauw weer wat weten!

Groetjes Tara

  • 21 November 2012 - 10:07

    Brenda:

    Hoi lieverd,

    Ik lees het alweer (scheldwoord) naalden in je buurt echt wat voor jou (ha ha ha)
    Maar gelukkig was je geen proefkonijn dat scheelt.
    Helaas had je geen reisziekte tabletten bij je dan kun je tenminste echt genieten van de
    boottochten, maar het lijkt me wel mooi hoor zo'n skyline in het donker.
    Hoop dat je slapie een gezellige chinees is, en dat je er een leuke tijd hebt.
    Goed schat ik ga weer aan het werk, tot later.

    Brenda, Jerry en poot Targa

  • 21 November 2012 - 11:03

    Opa En Oma Zeeland:

    dat wordt een spannend weekend voor je bij zo'n chinese familie hoop voor jouw dat ze een beetje
    engels spreken anders wordt het handen en voeten werk. Succes en een dikke knuffel van ons uit
    zeeland

  • 21 November 2012 - 13:24

    Oma En Opa Scheve:

    Hallo schat
    Wij hebben alles weer gelezen
    Wel (lelijk woord)dat jullie niet mochten chopen maar nu ben je wel door de stage heen
    En ga je dit weekend naar een gezin
    Wij hopen dat je het daar heel leuk zal hebben enj ze je veel van China laten zien
    En Maandag op naar Beijing blijf van alles genieten

    Dikke knuffel en veel liefs Oma en Opa
    Scheveningen

  • 21 November 2012 - 17:24

    Mama:

    Hoi lieve mopperkont, aan indrukken weer geen gebrek he wijffie. We lezen met veel plezier je avonturen in het verre China. Jammer dat je ondanks je tabletjes toch nog misselijk word, maar ja niks aan te doen he. Als je het verder maar leuk hebt dat is het belangrijkste. Nog iets meer dan een weekje dan zit je avontuur er alweer op. Dikke kus mama, papa, Rowan

  • 21 November 2012 - 19:13

    Loes:

    He meid heel veel plezier nog in verweggiestan en geniet ervan. Groetjes Loes

  • 21 November 2012 - 23:11

    Oma En Opa Zeeland:

    Hoi Tara, heb vanmorgen een uitgebreide mail gestuurd zie dat de helft er maar opstaat.
    Deze digibeet weet niet wat er verkeerd is gegaan. Dus doet nog maar eens een poging.
    Lezen je china avontuur met veel plezier, je schrijft met humor en dat leest lekker weg.
    Nu nog een weekend bij een chinese familie [best wel eng] denk ik. Hoop dat jullie elkaar een beetje kunnen verstaan en dat je een beetje zacht bed hebt, niet zo,n beton plaat. Geniet er nog
    even van dikke knuffel uit zeeland.

  • 21 November 2012 - 23:11

    Oma En Opa Zeeland:

    Hoi Tara, heb vanmorgen een uitgebreide mail gestuurd zie dat de helft er maar opstaat.
    Deze digibeet weet niet wat er verkeerd is gegaan. Dus doet nog maar eens een poging.
    Lezen je china avontuur met veel plezier, je schrijft met humor en dat leest lekker weg.
    Nu nog een weekend bij een chinese familie [best wel eng] denk ik. Hoop dat jullie elkaar een beetje kunnen verstaan en dat je een beetje zacht bed hebt, niet zo,n beton plaat. Geniet er nog
    even van dikke knuffel uit zeeland.

  • 22 November 2012 - 07:44

    Wil Van Gent:

    Leuk weer je verhalen.
    Hoop dat je een leuk weekend heb.
    Geniet ervan groetjes Wil xxx

  • 22 November 2012 - 09:32

    Conny:

    Hoi schat,
    Jammer dat de chinezen dan weer niet op zijn engels iets doen terwijl jij ernaast staat. Kan me voorstellen dat dat boring is. Hopelijk zit je bij een leuke familie en ga jo nog een heel andere kant van China zien.
    Veel plezier en geniet er van.
    Conny
    En natuurlijk een AAI van Yessie en knuffel van Chey en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tara

Student : laboratoriumtechniek biotechnologie Houd van : reizen, winkelen, eten!

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1518
Totaal aantal bezoekers 10895

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 01 December 2012

Het land van de rijzende zon

Landen bezocht: