2e dag Hangzhou! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu 2e dag Hangzhou! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu

2e dag Hangzhou!

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

18 November 2012 | China, Hangzhou

Hallo allemaal daar in Nederland!

Vanochtend konden we een ´beetje´ uitslapen, we hoefden namelijk pas 8 uur op! Toen we in de lobby compleet waren zijn we gaan ontbijten bij de mac (in mijn geval een blueberry muffin en een grote beker cappuccino). Daarna zouden we met de bus naar de tempel gaan, maar door de marathon die die ochtend gehouden was reden er geen bussen. Dus toen zijn we fietsen gaan huren en hebben we het hele *scheldwoord* end gefietst! (dit was volgens mij karma voor de sportdag!) onze eerste stop was bij de melting snow broken bridge. Dit was een hele mooie brug met een prachtige omgeving. hier hebben we wat gelopen en foto's gemaakt ( en een heleboel vreemde chinezen van ons). daarna zijn we doorgefietst naar de tempel. Dit was wel met gevaar voor eigen leven aangezien hier alles kris kras door elkaar over elkaar en door elkaar gaat of het nu groen is of niet. (en een fiets is dan nou niet echt bepaald de beste uitrusting als je het mij vraagt) eenmaal daar aangekomen zijn we eerst wat gaan eten en daarna op weg gegaan naar de tempel. eerst moesten we door een rotspartij en overal waren er beelden van boeddha in te vinden. eenmaal bij de tempel moest je betalen om erin te mogen (de chinezen hebben erg goed opgelet op de westerse cultuur) en een aantal hebben hier voor gekozen en gingen dus naar binnen. Ik ook want ik wilde het zien, maar ik had ook zo iets van ' ik heb dat hele *scheldwoord* end gefietst nu wil ik ook dat ik dat nog ergens voor gedaan heb). Het was super mooi en het stond er vol met beelden, inclusief een reusachtige gouden boeddha. In een ander gedeelte van de tempel waren beelden te vinden die de dieren van de chineese dierenriem uitbeelden. al met al had ik er absoluut geen spijt van dat ik er ben ingeweest. Hierna zijn we met z'n alle weer terug gaan fietsen maar de terugweg viel aanzienlijk mee ( tja nu gingen we bergafwaarts haha). Nadat we de fietsen hadden ingelverd zijn we vroeg gaan avondeten omdat we 5 uur weer terug moesten zijn op het hotel om onze bagage te halen en met de bus naar het treinstation te gaan. Op het treinstation zijn we na 3x tas en koffercontrole en een paspoort controle terecht gekomen in de wachtruimte waar een gedeelte van de studenten maar besloot om een potje te gaan kaarten. uiteraard trok dit weer de menige aandacht van de chinezen. De treinreis duurde ongeveer een uurtje en nadat we door de controles heen waren stond de campusbus op ons te wachten die ons terugbracht naar ons onderkomen. Eenmaal aangekomen wilde iedereen dolgraag naar bed en gingen we met alle koffer in de lift om naar boven te gaan en daar hebben we nog wel even ingestaan. de lift stopte er mee en we stonden dus vast in de lift. we hadden geen bereik met de mobiel en de alarmlijn van de lift kon geen engels (heel handig!). Na wat spierkracht van Alex zijn we via het openhouden van de liftdeuren naar buiten gekomen en kunnen we zo dus toch nog gewoon lekker gaan slapen haha! :D

nou dat was het dan alweer voor vandaag!

Groetjes Tara

• 18 November 2012 - 16:10

Op[a En Oma Zeeland:

Hoi Tara, wat een spectaculaire dingen maak jij daarmee. Lijkt mij prachtig die tempel is ook een hele
    belefenis wat je daar allemaal meemaakt. Heb gister ook geprobeert om je te mailen maar is niet
    gelukt om onduidelijke redenen. [ben ook niet zo'n ster] Nu meid geniet nog maar even van al dat
    moois want het zo weer voorbij. dikke knuffel uit zeeland.

Conny:

HiKanjer

Nieuw spreekwoord ( zo nieuwsgierig als een klein chineesje)
    "Badr"Yessie is hier de boel vandaag weer lekker aan het teroriseren en Chey (bijna 5 uur zondag) eindelijk aan het huiswerk.

Geniet er nog even van daar in China
    See you luv
    Conny, Jan, Chey en Yes

Conny:

HiKanjer

Nieuw spreekwoord ( zo nieuwsgierig als een klein chineesje)

Geniet er nog even van daar in China
    See you luv
    Conny, Jan, Chey en Yes

Wil Van Gent:

Je maakt ook van alles mee daar in het vere China.
    Neem het allemaal in je op en ik hoor de rest van de verhalen wel als je terug ben.
    Het is nog steeds leuk om je verhaaltjes te lezen.
    Groetjes xxxx Wil

• 18 November 2012 - 19:54

Amber:

He Tara,

Nou nou, jij op de fiets dat had ik niet verwacht hoor!
    Maar je hebt er wat voor terug gekregen haha, dat is ook wel verdiend na
    zo een lange fiets route haha.
    Goed dat je het naar je zin hebt, ben gister naar de james bond film geweest
    n daar speelde een stukje zich af in Shanghai, super gaaf dat je daar zit.
    Ben je helaas op Skype nog niet tegen gekomen...

K ga nog ff gauw verder kijken op je blog!

Groetjes amber !

• 20 November 2012 - 12:08

Lea Lubeck:

hoi Tara
    Wat een verhalen,geweldig om het te lezen.Wat ik al zei geniet er van met volle tuigen.
    groetjes van lea en mike xxxx