Vrijdag 16 november en zaterdag 17 november - Reisverslag uit Hangzhou, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu Vrijdag 16 november en zaterdag 17 november - Reisverslag uit Hangzhou, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu

Vrijdag 16 november en zaterdag 17 november

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

17 November 2012 | China, Hangzhou

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer!
Nadat we ontbeten hadden waren we bezig om onze laatste dingen te pakken voor de sportdag toen het beste nieuws kwam wat ik kon verwachten! Sportdag afgelast!!! hahahahaha geen domme wedstrijden rennen in onflatterende kleding! Het was btw afgelast omdat we slecht weer hadden (en dat was echt geen leugen, het kwam elk half uur met bakken uit de hemel). Toen gingen we naar Nanjing road om daar te shoppen!! (althans de gelukkigen onder ons). er moesten 3 studenten (3x raden wie daar onder viel) met de begeleidster mee om de massage te gaan regelen. Na dat geregeld te hebben en weer terug kwamen op Nanjing road hadden we welgeteld nog 1 uurtje (niet veel dus voor 6 km winkelstraat). Dus wij waren niet vrolijk! Toen we nadat veel te korte uurtje weer moesten verzamelen gingen we met z'n allen naar de massage. Iedereen behalve ik had aroma massage (ik kan niet tegen lavendel) en ik had daarom dus gekozen voor een Chineese massage (biggest mistake EVER!). Ik werd gekraakt (lees:vermoord) en ontdaan van elk zuurstofdeeltje in mijn lichaam. Mijn ruggenwervel werd voor mijn gevoel echt verminkt ( de blauwe plekken bewezen het vandaag). Daarna zijn we gaan eten (biefstuk!!!! dat had ik nodig) en met de taxi naar huis gereden. Daarna werden we gelukkig met rust gelaten en konden we naar bed! ( wel nog even mijn weekendtas ingepakt)

Vandaag was weer een heel ander verhaal.
Zaterdag ochtend had ik samen met Miranda (kamergenootje) corvee en zijn we daarna met de schoolbus afgezet op het treinstation.
Daar zagen we 2 chineese studenten (de andere 2 waren vanaf school al mee) en 1 begeleider die met ons mee zou gaan. Na een uurtje met de trein kwamen we aan op Hangzhou station. Daar de taxi genomen naar het hotel ( in een ghetto buurt). Toen we onze kamers binnekwamen schrok ik wel een beetje (schimmel aan de muurt zegt genoeg). na een snelle opfrisbeurt gingen we naar westlake om daar met de boot (help!) naar de overkant te varen. toen we daar aankwamen was ik toch wel weer misselijk en gingen we gelukkig alleen ff een stukje rustig lopen en kon ik dus bijkomen. Daarna alles gezien ( en gefotografeerd) zijn we terug gegaan om verder te gaan met de boot (joepie... again!) Toen we daar eraf gingen werd mij gezegd dat ik niet meer op de boot hoefden vandaag! toen zijn we daar naar een winkelstraatje gegaan en heb nog wat souveniers kunnen scoren!
Daarna zijn we een flink stuk gaan lopen naar het restaurant waar we zouden eten en na 45 min wachtijd en pijn in onze poten mochten we naar binnen om te eten! (halleluja). Daarna zijn we terug naar het hotel gelopen en hadden Dewika, Jazmyn, Zahra, Arlisia en ik een Cheesecake party (hadden we op de terugweg even gescoord bij de Starbucks :D). Nu zitten we in de lobby een beetje te internetten wat dus wel beter is dan geen internet haha!

groetjes Tara

  • 17 November 2012 - 18:56

    Appie:

    Hoi allermooiste.Iklees in al jou mooie verhalen dat je het erg naar je zin hebt,en jij je echt niet aan het vervelen bent.wel een goed idee dat je tijdens je werk effe mag uitrusten,dat moeten ze hier ook invoeren hihihihihi.Ik lees ook dat je geweldig hebt genoten van je massage hahahahaha.Maar dat zo'n ienie mienie chineesje jou zo hebt kunnen pijnigen,je had hem/haar gelijk een paar pestklappen moeten verkopen,en zachtjes een armpje uit de kom draaien,dan doen ze het gelijk een beetje zachter de volgende keer.Volgens mij heb je ook veel geld gespaard,ik lees dat je overal dingetjes aan het kopen bent,en erg veel winkelt,zorg ook een beetje dat je wat overhoudt om aan mij te schenken als je weer terug bent,ik heb namelijk straks veel geld nodig om de kerst en nieuwjaarsnacht door te komen!!!!!!!!!!!!Maar alle gekheid op een stokje,ik vind het echt leuk om te lezen dat je het erg naar je zin hebt,dit is echt iets om nooit meer te vergeten,jebent gewoon in CHINA,hoeveel mensen kunnen zeggen dat toen ze jong waren dat ze in china zijn geweest.Hoe tof is dat dan!!!!!!Het enigste van hoe ik china ken,is via google earth hihihihi.en jij loopt daar gewoon rond.Nou lieverd geniet nog elke dag van deze mooie stage,de mensen,het eten en al de andere mooie dingen doe je doet of tegenkomt,heb ook heel veel plezier met al die andere meiden daar.ik ga dit kleine berichtje aan jou nu maar weer afsluiten ,en blijf uiteraard jou blog volgen.Kijk goed uit ,en ik hoort jou latersssssssss weer.knuffel

  • 17 November 2012 - 22:12

    Mama:

    Hoi lieffie, wat kun je het weer smeuig vertellen joh. Heel fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Hoor en zie je morgen verder wel op skype. Slaap lekker xx

  • 17 November 2012 - 23:18

    Oma EnOpa Schev:

    Hallo schat

    Weer even een kein berichje
    Niet fijn he dat je blauwe plekken heb dar is dan niet goedgedaan
    En strop dat je mee heb moeten varen want daar kon je niet tegen
    Ik dacht dat het in china altijd mooiweer was,nit dus
    Maar dus niet rennen jij blij,bij ons kwam sinterklaas aan in de haven.
    Ga zo lekker door en geniet van elke seconde

    Heel veel liefs
    Oma en Opa scheveningen

  • 18 November 2012 - 12:19

    Brenda:

    Hoi Mops

    Lachen die chinese massage, hadden conny en ik je wel kunnen vertellen hoor dat deze pijnlijk is.
    Maar goed je hoeft voorlopig niet naar de kraker want alles is los.
    Joepie!!!!! Geen sportdag, dat zal een fijn gevoel zijn geweest!!!!
    Alleen jammer van het weer, maar was in ieder geval een goed excuus.
    Heb je je colbertje al ?
    Dus je hebt lekker een cheesecake van SB op, heb je zeker wel erg van genoten?
    Nou ga maar lekker verder genieten mop, we laten wel weer een berichtje achter.

    liefs en poot Targa

  • 18 November 2012 - 12:19

    Brenda:

    Hoi Mops

    Lachen die chinese massage, hadden conny en ik je wel kunnen vertellen hoor dat deze pijnlijk is.
    Maar goed je hoeft voorlopig niet naar de kraker want alles is los.
    Joepie!!!!! Geen sportdag, dat zal een fijn gevoel zijn geweest!!!!
    Alleen jammer van het weer, maar was in ieder geval een goed excuus.
    Heb je je colbertje al ?
    Dus je hebt lekker een cheesecake van SB op, heb je zeker wel erg van genoten?
    Nou ga maar lekker verder genieten mop, we laten wel weer een berichtje achter.

    liefs en poot Targa

  • 18 November 2012 - 16:32

    Conny:

    Ja lieverd, had het even gevraagd. Chinesemassage is idd niet zachtzinnig. Hadden ze geen ander olietje voor bij de aroma therapie.
    En toch nog wat gewinkeld. Hou je erg in je max gewicht voor de terugvlucht. HAHA

    Kus en knuffel van Yessie en Cheyenne (en natuurlijk van ons)

  • 18 November 2012 - 16:37

    Wil :

    Toch jammer dat de sportdag niet doorging.
    Je lijkt me echt iemand die dat jammer vond hahahah.
    Zo te lezen hou je ook niet echt van varen.
    Maar je heb het prima naar je zin zo te lezen.
    Geniet er nog even van voor dat je het weet zit je weer in het vliegtuig naar huis.
    Groetjes xxxx Wil

  • 18 November 2012 - 20:10

    Amber:

    Wauw schimmel...
    Kleine herinnering aan mijn cola glazen kamer ? Haha

    Liefs

  • 20 November 2012 - 00:04

    Sharon:

    Heey meis
    Lees je verhalen met veel plezier zo dra je terug ben wil ik alles in geur en kleur van je horen
    Wel jammer dat de kamer tegen viel hihi
    Je hoor me snel weer

  • 20 November 2012 - 00:05

    Sharon:

    Heey meis
    Lees je verhalen met veel plezier zo dra je terug ben wil ik alles in geur en kleur van je horen
    Wel jammer dat de kamer tegen viel hihi
    Je hoor me snel weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tara

Student : laboratoriumtechniek biotechnologie Houd van : reizen, winkelen, eten!

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 10898

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 01 December 2012

Het land van de rijzende zon

Landen bezocht: