3e en 4e stagedag! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu 3e en 4e stagedag! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu

3e en 4e stagedag!

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

15 November 2012 | China, Sjanghai

Hallo allemaal!

ik heb even de tijd kunnen vinden om op mijn stage achter een computer te duiken en nu dus weer wat van me te laten horen!

Woensdag ben ik naar de afdelingen Immunologie en Klinisch geweest.
Immunologie was veel machines maar gelukkig ook wat handwerk. Na 3 keer te hebben gekeken hoe een stagaire aan het klooien was met agglutineren (en dus 53 monsters al 3x over moest doen) heb ik haar toch maar even geholpen. Daarna ben ik met mijn begeleidster voor de dag naar het klinische lab gegaan en dat is hier een hele andere wereld. Zo heb je daar 1 laboratorium met alle apparatuur en zit er aan de kant van de gang een vensterbank met glas. Nu denk je o nou ja dan kunnen ze naar binnen kijken. Nee, dat glas is aan de onderkant 20 cm open in de hoogte en daar schuiven de ouders hun kind onderdoor om het daar direct te laten bloedprikken. Helaas waren een aantal moeders niet helemaal voor reden vatbaar en werd ik al snel gebruikt om de kindjes ( in de leeftijd van 0,5 tot 6 jaar) vast te houden en te kalmeren. Daarna heb ik hier en daar wat foto's genomen en ben ik met Jazmyn, Arlisia en Dewika pauze gaan houden. Na een half uur moesten hun terug aan het werk en had ik nog een uur pauze. Toen ik aankwam in het lab zeiden ze tegen me dat ik moest rusten en brachten ze me naar een kamertje met een bed! ( het schijnt namelijk normaal te zijn dat chinezen in de 1,5 uur pauze ook een tijd slapen) Ik zei dat ik niet moe was, maar ze stond erop dat ik ging rusten... dus oke ik ging 'rusten'. Ben ik dus daadwerkelijk nog in slaap gevallen ook (kon mezelf wel voor me hoofd slaan haha). na een uur te hebben geslapen werd ik zelf wakker en liep terug naar de 'meeting room' waar mijn begeleidster zei dat ze om half 2 weg moest en dat ik dus eerder weg mocht van mijn stage. Toen ben ik in me uppie even naar de walmart gegaan om wat dingetjes te kopen! Ik keek me ogen uit de Walmart, ik dacht dat de Tesco groot was maar dit was denk ik de dubbele grootte! Na mijn inkopen ben ik terug gegaan naar het ziekenhuis om op de andere studenten te wachten. Om 4 uur moesten op People Square zijn en vanuit daar gingen we naar de French Consession. Daar staan nog allemaal oude 'europese huizen' en het voelde heel even of we terug waren in europa! Daarna zijn we gaan eten bij een pizzeria ( dus we zijn in china, in een franse wijk en we eten dus Italiaans, Kan je het nog volgen?). Daarna zijn we een ijsje gaan halen en met de taxi terug naar de campus te gaan en zijn we lekker gaan slapen.

Vandaag zit ik bij Moleculaire Biologie ( oftewel Klinische genetica) en dit is helemaal mijn ding. Ik heb dezelfde begeleidster als gisteren en ook nog een paar andere engels sprekende collega's. Ik heb al een paar handelingen gekeken en meegedaan mede door het geluk dat de fabrikant die hun spullen levert een Nederlandse fabrikant is en alles dus hooguit alleen in het engels staat (lucky me!). Nu is het hier alweer bijna Lunch pauze en na de Lunch zal ik hier tot half 3 nog lopen. Daarna gaan we naar de fabric market om de colbertjes en andere op maat gemaakte spulletjes op te halen. Als we dat gedaan hebben zullen we doorgaan naar de Science en technologie market. Hier zijn we al eens geweest maar een aantal mensen willen nog meer neppe merken spullen kopen!

Nou dat was de update alweer, morgen heb ik geen stage! Dan hebben we een 'sports meet' oftewel gewoon een sportdag!

groetjes Tara

  • 15 November 2012 - 07:38

    Wil Van Gent:

    Nou Tara jij maak wat mee op zo'n dag.
    Leuk dat je je colbert op gaat halen.
    We willen wel foto's zie.
    Groetjes weer uit Rotterdam xxxx Wil

  • 15 November 2012 - 09:49

    Mama:

    Hoi lieverd, nou vervelen is geen optie lees ik wel. Wat maak je veel mee lieverd, leuk dat je toch nog wat kunt doen in het lab. Gelukkig lijk je op mij je handen gaan jeuken als je iemand ziet klooien. Ben zeer benieuwd naar je jasje, zet je er een foto van op de blog. Lieverd geniet er niog maar van over twee weken vliegen jullie alweer terug(kan niet wachten) love you xxx

  • 15 November 2012 - 09:57

    Brenda:

    Hoi moppie,

    Ik zie dat je je allerminst verveeld, gelukkig heb je nu wat meer te doen op je stage
    maar een stelletje krijsende baby's vasthouden en kalmeren dat is weer andere koek.
    Kun je aangeven hoe groot zo'n soort warenhuis is ik kan me er geen voorstelling van maken n.l.
    Leuk dat je je colbertje op gaat halen ben benieuwd hoe hij je staat, zoals ik al las wil mijn zus
    graag een foto op het blog, ik dus ook dat snap je.
    Goed lieverd ik ga werken, maar lees je berichtjes graag de volgende ronde.
    Fijne sportdag!!!!


  • 15 November 2012 - 10:21

    Je Zussie:

    Weer veel gedaan zo te lezen en ik ben ook erg benieuwd naar je colbertje en Vermeer is ook op de hoogte moest namelijk je blog voor lezen van der XD maar miss je heel erg ik ga nu even biologie presentatie doen spreek je hoop ik later

    Love you <3
    Xx Rowan

  • 15 November 2012 - 10:43

    Conny:

    Hi schat,

    Helemaal in je element, zie ik. Fijn. Is het zien van bloedprikken net zo erg als bij jezelf of valt dat mee. Kinderen kunnen aardig tegenspartelen, maar sommige zijn ook heel rustig en cool.
    Leer jezelf nog wat of leren ze van jou???

    Je bent lekker internationaal bezig, hoe was de italiaan in de franse wijk in china. Was het een beetje te eten.
    Groetjes en knuffel
    Conny


  • 15 November 2012 - 14:34

    Oma En Opa Schev:

    Hoi Schat

    Zo zie je maar dat ze niet allemaal Engels spreken en dat is knap lastig maar zo leer je
    misschien een beetje chinees en dat is toch mooi meegenomen fijn dat je zoveel ziet en veel dingen met elkaar onderneem is je jasje goed opmaat?
    Hier alles goed

    Veel liefs Oma en Opa sCHEVENINGEN

  • 15 November 2012 - 18:46

    Pappa:

    Hallo lieverd,
    Ik heb je deze week nog niet veel op skype gesproken, maar mamma houdt me op de hoogte.
    Ik hoor dat je het een stuk beter naar je zin hebt, daar ben ik heel blij om.
    Je stage is ook leuk begrijp ik. En morgen sportdag niet helemaal ( helemaal niet)jou ding.
    Ik hoop dat ik je in het weekend weer even op skype kan spreken (zien) ;-).
    Nog heel veel plezier de komende dagen, love you pappa.

  • 16 November 2012 - 10:22

    Ruud:

    Hallo Tara,

    Leuk om je zo van ver te mogen begroeten.
    Heb veel van je moeder gehoord. Als ze praat, heb ze het over jouw.
    Lekker gegeten? Ook dat. Ze verteld alles. Elke dag even bij kletsen (uurtje maar!!).
    Ja, je bent nu daar 2 weken, nog 2 weken en dan weer je dikke jas aan als je weer terug bent.
    Je hebt daar veel gezien, wat in Nederland niet door de beugel kan.
    Nou, ik hoor nog wel wat meer, als ik je bij de post zie.
    Nog veel plezier, ook bij de 50 mtr. sprint, en geniet ervan als je vrij bent.

    Groetjes,
    Ruud

  • 16 November 2012 - 16:19

    Mama:

    Hoi wijffie heb Sharon en Amber al een sms gestuurd. Sharon heeft al gereageerd. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tara

Student : laboratoriumtechniek biotechnologie Houd van : reizen, winkelen, eten!

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 10899

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 01 December 2012

Het land van de rijzende zon

Landen bezocht: