Een paar drukke dagen! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu Een paar drukke dagen! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu

Een paar drukke dagen!

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

13 November 2012 | China, Sjanghai

Hallo allemaal!

Er zitten weer een paar drukke dagen op!

Zondag gingen we met de hop on hop off bus door het centrum. We hadden het toen al erg naar ons zin en vervolgde onze tour in de Yuyuan garden (dit was echt super mooi). het was allemaal heel traditioneel zo waren er veel beelden van goden. Daarna mochten we eventjes lekker winkelen om vervolgens naar de tv tower te gaan. Dit was voor mij toch even slikken. Ik bedoel iemand met hoogtevrees een 263m de toren in sturen is niet echt een optie. Maar ik heb het allemaal doorstaan en na eindelijk weer met beide benen op de grond te hebben gestaan zijn we wat gaan eten, om daarna weer met de taxi naar huis te gaan. Maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat dit een uitje was waar de hele groep een week op heeft gewacht!

Maandag ging de wekker extra vroeg voor mijn kamergenootje en mij want we hadden corvee. Na corvee ging een gedeelte van de groep lessen volgen op de campus en een gedeelte ging stagelopen. Ik zat bij het laatste clubje en ging met goede moed richting het ziekenhuis.
Nadat ik bij mijn afdeling was afgezet vervloog die goede moed als sneeuw voor de zon. Ik zat de eerste dag op de afdeling microbiologie. Van alle medwerkers kon er 1 ´engels´(als je het zo mag noemen). Buiten dat hadden ze het niet zo nauw met bepaalde hygiëne regels. zo werden er 5 verschillende patienten op platen aangebracht met 1 wegwerp entnaaldje. Verder was er weinig wat ik kon doen omdat alles in het chinees was. Dus ben ik uiteindelijk uit pure verveling platen gaan bestrijken. Om half 3 mocht ik weg, na 7 keer de verkeerde kan op te zijn gelopen kwam ik uiteindelijk 14.57(!!!) bij de bus. Daar was derest van de club die lessen gevolgt had en samen met de anderen die ook stageliepen gingen we richting de acrobatenshow. Dit was ook wel superleuk om te zien. Er ging ook we aardig wat mis, maar ze deden ook af en toe kunstjes dat ik dacht dat kan gewoon niet!
Daarna gingen we met de bus terug naar de campus om lekker naar bed te gaan!

Dinsdag en dus vandaag moesten we om 5.30 opstaan. Helaas(en gelukkig) voor mij werd ik op een gegeven moment wakker en keek ik toevallig op de klok.... was het al 5.52!!!! om 6.00 was ontbijt! ik heb Miranda wakker geschut en we gingen als een speer ons ding doen en waren gelukkig nog optijd beneden. Toen ik weer in het ziekenhuis was zocht ik m'n begeleider op en die vroeg mij waar ik heen moest. Toen ik zei dat ik dat te horen zou krijgen zei hij dat ik moest wachten en dat hij een rooster zou maken. Dus... ongeveer 30 min later kreeg ik te horen waar ik heen moest. Biochemie, veel machinewerk viel me op. Het gaat vooral om bloedserums te testen op van alles en nog wat. Om half 12 had ik pauze en ik mooest om 1 uur weer aan het werk. nou ja werk... er was op dat moment helemaal niks te doen.

Dus na een lange 2e dag weer naar huis om daar vervolgens te oefenen voor de sportmeet vrijdag. We moeten met een vlag lopen en dat moet helemaal perfect op militair gebied worden uitgevoerd (*zucht*). Maargoed ook dat is klaar en nu kan ik zo lekker naar bed. Morgen weer vroeg op en weer een nieuwe stagedag. Ik hou mijn hart vast!

  • 13 November 2012 - 14:34

    Wil Van Gent:

    Hoi Tara
    Het was weer een heel verhaal wat je heb geschreven.
    Wel leuk dat je naar heel veel dingen toe gaat,
    zo zie je ook nog wat van het land zelf.
    Wel jammer dat er haast niemand voor je is die het dan in het engels aan je uit kan leggen ofzo.
    En dat je dan ook het verschil met de hygiene ziet.
    Veel plezier nog en geniet ervan.
    Groetjes Wil xxxx

  • 13 November 2012 - 15:41

    Mama:

    Hallo lieverd, weer een hoop meegemaakt en gezien. Jammer dat de stage tegenvalt je had je er veel van voorgesteld. Gelukkig hebben jullie het met elkaar gezellig. Je moet de groetjes hebben van Amber. Dikke kus en vooral blijven genieten van al die indrukken daar in China ik zie of hoor je op skype xxxxx

  • 13 November 2012 - 16:44

    Je Zussie:

    Heei schat,

    Sjonge jonge, als wij dat op schoolzo zouden doen met die entnaalden dan schiet Tikai ons af volgens mij :s maar volgens mij heb je het wel naar je zin ondanks dat de stage een beetje tegen valt maar goed over 16 daagjes ben je weer lekker thuis :D en ik kan nergens meer op school lopen of er komen leraren naar me toe "en hoe is het met Tara, heb je al wat van haar gehoord, heeft ze het naar de zin" en ga zo maar door heb bv maandag allemaal foto's aan Vermeer laten zien. Dus alle leraren zijn ook erg nieuwschierig, dus ze zal een hoop moeten vertellen als je terug ben maar love you en miss you.

    Xx Rowan

  • 13 November 2012 - 18:15

    Chantal:

    Hoi Taral

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Ik vind het echt Super Stoer,mijn nichtje (nicht) in China.
    Geniet van alles wat je ziet en doet.

    Groetjes Chantal

  • 14 November 2012 - 21:56

    Connie Arkema:

    Hallo Tara

    Als het goed is lig jij op het moment te slapen ik heb al veel verhalen gehoord van je moeder.
    Ondanks dat alles niet perfect verloopt zo als ik lees hier boven is het wel heel bijzonder om daar te zijn.
    Ik wens je een fijne tijd geniet van je stage en omgeving nog veel plezier.

    Connie (collega van je moeder)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tara

Student : laboratoriumtechniek biotechnologie Houd van : reizen, winkelen, eten!

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 10894

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 01 December 2012

Het land van de rijzende zon

Landen bezocht: