Shanghai Institute of health science - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu Shanghai Institute of health science - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu

Shanghai Institute of health science

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

05 November 2012 | China, Sjanghai

hallo allemaal,

nou gisteren vertrokken vanaf schiphol!
superlange vlucht achter de rug en het is nog veel langer als je niet kan slapen....
na eindelijk aangekomen te zijn op Pudong airport en door de paspoortcontrole waren gekomen (35min in een rij gestaan)!!! gingen we op weg naar onze bagage, nou de mijne was zo te vinden en alle koffers waren nog heel!!

daarna opgehaald door een aantal chinese studenten en zijn we met de bus naar de campus gebracht met GEVAAR voor eigen leven!

alles wat in nederland verboden is in het verkeer, mag daar! deze mensen hebben werkelijk geen besef van enige regels! met 170 op de binnelandse weggetjes met drempels en kuilen. om vervolgens bijna naar alles te toeteren terwijl die aan de telefoon zat!

eenmaal op de campus waren we naar onze kamers gebracht en konden we welgeteld 15 min 'rusten'... jaja ik was alleen maar bezig om gauw wat dingen uit me koffer te pakken en snel een beetje op te frissen en toen moesten we alweer beneden zijn.

we gingen met z'n alle naar winkelcentrum Wanda waar gepint en gegeten werd... ook z'on feestnummer, het eten viel namelijk nogal tegen maarja we zaten dan ook bij de allerslechtste italiaan van het winkelcentrum volgens mij! daarna boodschappen gedaan bij tesco ( herinneringen!!). Ik heb me werkelijk waar nog nooit zo bekeken gevoeld! chinezen keken naar ons alsof we een dieren waren in een dierentuin! sommige stonden stil of gingen naast ons staan en maakten dan foto's!! dat was echt heel erg vreemd.....

daarna zijn we terug gegaan en spullen op gaan ruimen en EINDELIJK gaan slapen...op een blok beton (medisch bed)!


Vanochtend ging de wekker alweer om 7 uur ( Jawel, dat was even wennen)
we moesten om 7.50 aan het ontbijt zitten en vervolgens gingen we naar de openingsceremonie!

daar kregen we info over de school, ons rooster en... onze Chinese naam!
ik heb me doodgelachen over wat daar allemaal uitkwam, ik heet in iedergeval voor de chinezen: Tah La!!(hahahahahahahah)

daarna zijn we naar de campus winkeltjes gegaan en gaan lunchen!

ik heb voor het eerst tofu op en het was niet te eten....(ik ben een echte carnivoor) en daarna gelukkig wat kip en broccoli! was trouwens wel even wennen hoor voor de lunch, geen boterham met kaas!!

Na het eten hadden we een tour over de hele campus en scholen complex!
dat was super om te zien, het laboratorium is goed vertegenwoordigt en ik heb mijn homestayer ook al ontmoet!

na de tour mochten we terug naar de campus waar nu het internet eindelijk werkte! na een paar mails te hebben gestuurd, heb ik nu nog even tijd om deze blog bij te houden!!


groetjes Tara!


  • 05 November 2012 - 12:34

    JOLA:

    Hoi Tah La,

    Heb net je verslag gelezen en het ziet er geweld uit. De reis is vast heel vermoeiend geweest.
    Het is allemaal wel heel bijzonder voor je dat je dit kunt meemaken en je moet er dan ook zeker volop van gaan genieten. Gezien het weinig aantal slaapuren gaat dit zeker lukken.
    Ga je reisverslag zeker volgen en kan er dan lekker met je mams over meekletsen.
    Maak er een geweldige tijd van en doe voorzichtig.
    Dikke kus,
    Jola

  • 05 November 2012 - 12:43

    Rowan:

    Heeii schat,

    Wat een naam zeg hahah, heb je verhaal net even voorgelezen aangezien Aniek naast me zit zij heeft ook erg moeten lachen. Maar ben blij dat het goedet je gaat en ik mis je enorm gelukkig heb ik je vannochtend even kunnen spreken nu hopelijk weer zo snel mogelijk

    Hou heel veel van je,
    XXX Rowan

  • 05 November 2012 - 12:49

    Brenda:

    Hoi lieve Tara,

    Gelukkig alles goed met je (had niet anders verwacht).
    Geniet lekker van alles ook van het voedsel ook al is het niet wat wij gewend zijn.
    Dikke knuf van ons en poot van Targa

  • 05 November 2012 - 19:25

    Pappa:

    Hallo lieverd,
    We hebben nog niet kunnen skypen.
    Maar ik begrijp dat alles goed gaat.
    Ik hoop dat je een hele leuke tijd gaat krijgen en dat je er vooral van gaat genieten.
    Ik hoor je snel.
    love you, pappa.

  • 07 November 2012 - 18:07

    Wil Van Gent:

    Hoi Tara
    Leuk om te lezen wat je op zo'n dag allemaal meemaakt.
    Ij blijf je volgen heel veel plezier.
    Groetjes van je collega Wil xxx

  • 08 November 2012 - 06:38

    Tara Bijloo:

    bedankt voor jullie berichtje! is echt super om te lezen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tara

Student : laboratoriumtechniek biotechnologie Houd van : reizen, winkelen, eten!

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 10885

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 01 December 2012

Het land van de rijzende zon

Landen bezocht: