maandag 26 november - Reisverslag uit Peking, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu maandag 26 november - Reisverslag uit Peking, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu

maandag 26 november

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

28 November 2012 | China, Peking

Vanochtend ging de wekken om 5.30 (wat weer verschrikkelijk vroeg!).
Na het ontbijt pakten we onze spullen en we werden met de campus bus afgezet bij het treinstation. Vanuit hier gingen we met de Maglev trein (dat is een magneettrein) naar Beijing. Dit was 5 uur en dus was het even kijken hoe je die tijd in vredesnaam moest invullen. Die van mij was boekje lezen, snacken, kijken bij een potje kaarten, praten en een filmpje kijken met Jazmyn. Eenmaal aangekomen in Beijing was iedereen nog een beetje suf, maar zodra we de trein uitstapte was het een koude klap in je gezicht. Toen we daar onze reisleider ontmoette bracht hij ons naar ons hotel. Dit was eventjes met de metro maar uiteindelijk waren we er dan. We kregen een half uur om onze spulletjes een beetje uit te ruimen en om je wat op te frissen. Nadat we iedereen hadden gingen we naar een park waar je een heel gedeelte met de trap naar boven moest lopen. Toen we (eindelijk) boven waren was dit een schitterend uitzicht. Na wat foto’s gingen we weer naar beneden en zijn we wat gaan eten. Een Chinees buffet dit keer (erg lekker, en ze hadden toevallig als extraatje sushi dus ja ik heb me volgestouwd met die sushi haha! Na het eten gingen we naar de foodmarket (3x raden wat ze daar hebben haha!). Dit was wel heel erg bizar. In deze standjes verkochten ze gewoon eten maar ook kakkerlakken, schorpioenen, babyhaaitjes, zeesterren, spinnen(brrr), harten, levers, hond enz. Ik kan gewoon nog steeds niet geloven dat mensen dat eten….
Toen we terugliepen liep ik een paaltje dat dus niet vast stond omver en die kwam op mijn ijskoude tenen terecht en ik heb net gecheckt, ze zijn nu heel erg blauw (en doen nog pijn ook!). Daarna hebben we nog lunch gekocht voor morgen want morgen gaat het gebeuren!!
Dan gaan we naar de grote muur! Zoveel zin in! Na de muur gaan we nog naar het zomerpaleis! Dit schijnt ook heel mooi te zijn! Ik ga nu lekker slapen en ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Tara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tara

Student : laboratoriumtechniek biotechnologie Houd van : reizen, winkelen, eten!

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 10856

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 01 December 2012

Het land van de rijzende zon

Landen bezocht: