Zaterdag 24 november - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu Zaterdag 24 november - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tara Bijloo - WaarBenJij.nu

Zaterdag 24 november

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

24 November 2012 | China, Sjanghai

Hallo allemaal!

Hier een snel berichtje uit Shanghai!
Ik heb vandaag de eerste homestay dag achter de rug en het valt super mee!

Vanochtend zijn we na het eten naar de Wild life animal zoo gegaan met de auto en eenmaal daar op de parkeergarage kwamen we onze homestayers te gemoet! Vicky had haar zusje Lucy meegenomen. Eerst zijn we met een bus in het wildlife gedeelte geweest, dit leek een beetje op beeksebergen maar was wel super leuk om te zien. Dit was ongeveer een busrit van 15 min (dat was wel heel erg snel, zeg maar vliegensvlug!). daarna gingen we derest van het park rond om overal te kijken. Ik heb veel dieren gezien en nog leuker... ik heb kangaroes geaaid en een tijger en een witte tijger welpje beetgehad. Dit was echt waanzinnig!!!

Nadat we allemaal terug gekomen waren op de campus was het onze spullen pakken want Vicky haar moeder en tante zouden ons op komen halen. Dus met 5 personen in een auto opweg naar het restaurant waar we zouden eten. Het werd een japans buffet restaurant (dit staat in China voor iets anders dan in nederland!). Hier kon ik volgens hun alles van de kaart kiezen waar ik trek in had en elke keer als ik wat had gegeten en even niks had kreeg ik weer wat en hoorden ik alleen maar 'eat'. Ik heb lekker gegeten en ze bedoelden het allemaal goed! Hierna gingen we nog even naar de French concession om daar wat te snacken of te drinken (alsof we nog niet genoeg gegeten hadden haha). We eindigden bij de haagen dazs en er werd een grote chocolade fondue besteld met allerlei lekkers! Ook dit was niet te versmaden en ik werd volgepropt tot ik er bij neerplofte (niet dat ik klaagden hoor, dat niet :D). Hierna gingen we dan naar het appartement. Ze wonen niet super groot maar het is ook niet piepklein. Ik kreeg een kamer met een 2 persoonsbed toegewezen en mocht (nou ja moest, ze stonden erop!) eerst gaan badderen (ze hadden het bad in de tussentijd al laten vol lopen). Na een bad te hebben genomen (erg klein krap bad maar werkte aardig, was al blij dat ik een ontspannen bad kon nemen!) had ik de cadeautjes overhandigd en zaten alle chinezen al gauw te smikkelen aan hun stroopwafels die overigen net als alle andere cadeaus erg in de smaak vielen. Na mijn familie op fotos te hebben laten zien en op google maps mijn woonplaats heb getoond zijn ze gaan slapen en ben ik nu dus nog eventjes een blogje aan het tikken. Morgen gaan we ook weer een hoop doen had ze gezegd (haar zus gaat morgen ook mee!). nou lieve mensen ik ga lekker slapen (het is een super zacht bed :D me happy!)

groetjes Tara

  • 24 November 2012 - 19:20

    Je Zussie:

    Heeii schat,
    Wat ben ik jaloers op jou!!!!! Echt geweldig dat je gewoon een tijger welpje beet hebt gehad. Verder erg naar je zin zo te horen en een heerlijk bed dus je zal eindelijk is goed slapen :)
    Gelukkig voor ons hier thuis ben je over een week alweer lekker thuis :)
    Miss you, love you.
    Xx Rowan

  • 24 November 2012 - 19:22

    Mama:

    Hoi lieverd, nou volgens ons heb je het erg goed getroffen bij je Chinese familie. Je bent zeker 2 kilo aangekomen vandaag. Wat ontzettend gaaf dat je een tijgertje hebt mogen vasthouden joh, we zijn stiekem een beetje jaloers op je. Ik hoop dat je vanacht lekker zult slapen in je grote zachte bedje. Dikke kus mama, papa, Rowan

  • 25 November 2012 - 10:56

    Conny:

    Hi Lieffie

    Volgens mij is alles al door je ouders en Rowan gezegd. Leuke dag achter de rug. Niet stiekem dat welpje in je koffer meenemen hoor. Het wordt toch een keer groot. Chocoladefondue....mmmmm
    Is een idee om mee te nemen naar jullie met oudejaar. Kun je het nog eens dunnetjes over doen.
    Fijne weekend verder en dikke kus van ons.
    Conny Jan Chey en Yes

  • 25 November 2012 - 10:56

    Conny:

    Hi Lieffie

    Volgens mij is alles al door je ouders en Rowan gezegd. Leuke dag achter de rug. Niet stiekem dat welpje in je koffer meenemen hoor. Het wordt toch een keer groot. Chocoladefondue....mmmmm
    Is een idee om mee te nemen naar jullie met oudejaar. Kun je het nog eens dunnetjes over doen.
    Fijne weekend verder en dikke kus van ons.
    Conny Jan Chey en Yes

  • 25 November 2012 - 20:22

    Brenda:

    hoi moppie,

    Ik ben best seloers hoor, maar ben blij dat je geniet!!!!
    Gefeliciteerd met je certificaat van je stage's.
    Heb je ook foto's van de ceremonie?
    Er staan helaas maar weinig foto's online, ik hoop dat ik ze wel thuis kan zien
    wanneer je er weer bent.
    Ga nog maar lekker genieten, en niet teveel chocoladefondue he!?

    Dikke knuf
    Brenda, Jerry, Targa

  • 26 November 2012 - 07:17

    Wil Van Gent:

    Hoi Tara
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt bij de familie thuis.
    En een welpje vast gehouden lijkt me waanzinnig leuk.
    En geen schop gehad van de kangaroe.
    Nog veel plezier de laatste dagen.
    En geniet nog even het is nu zo voorbij.
    Groetjes Wil xxxxx

  • 26 November 2012 - 14:31

    Opa En Oma Zeeland:

    Hoi Tara, het wordt volgens ons steeds leuker voor jouw daar, wat een avontuur.
    Vandaag ben je aangekomen in Peking voor nog wat heel gave dagen. Geniet nog
    voor 1000% want het is weer zo voorbij en zit je in het vliegtuig richting huis.
    Dikke knuffel van ons uit zeeland.

  • 27 November 2012 - 08:41

    Els Langeveld:

    Hoi Tara, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik geloof dat China ook op mijn lijstje van verre reizen moet. Geweldig wat je allemaal meemaakt. Dat zal weer tegenvallen in Nederland. Geniet nog de laatste dagen. Goede reis alvast en kom weer heelhuids thuis. Groetjes Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tara

Student : laboratoriumtechniek biotechnologie Houd van : reizen, winkelen, eten!

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 10845

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 01 December 2012

Het land van de rijzende zon

Landen bezocht: